perjantai 26. syyskuuta 2008

Ihmisten usko arjessa


Katselin aamulla ikkunasta kuinka tuuli irroittelee lehtiä puista. Toiset lehdet lentävät lähelle toiset kauas.


Näin mekin joskus irtaannumme Jumalasta toiset lähemmäksi toiset kauemmaksi. Palataksemme toivottavasti joskus takaisin Jumalan yhteyteen. Lähelle lentäneillä"lehdillä" on matka lyhyempi ja kauaksi lentäneille pitempi.


Toiset lehdet roikkuvat puussa sinnikkäästi kiinni pitäen.Ja oletko huomannut joskus jokunen lehti ei irtoa koko talven aikana. Vaan siinä se roikkuu koko talven ehkä hieman kärsineen ja nuutuneen näköisenä kunnes keväällä sen alta kasvaa uusi silmu ja tekee entistä ehomman kauniin vihreän lehden.


Jumala luo uutta Pyhänhenkensä kautta myös sinussa kun jaksat roikkua Jumalassa kiinni.


Mutta Jumala ei hylkää myöskään niitä kauaksi lentäneitä. Hän vain armossaan ja rakkaudessaan odottaa, että he palaavat.


Rakas Jumala anna meille voimia, viisautta ja kestävyyttä pysyä Sinussa. Herra olemme heikkoja ja emme ymmärrä kaikkea.

Anna meille viisautta pitää öljyä mukana,anna meille viisautta silloin kun läheisillämme on kiistaa keskenään, että osaisimme suhtautua oikein ja sanoa oikeita sanoja ettemme lisää itse aiheuttaisi kiistaa vaan, että osaisimme rakentaa rauhaa ja ymmärtämystä läheistemme välillä.

Opeta meitä myös vaikenemaan ja siunaamaan silloin kun tavallisesti saattaisimme vain haavoittaa.


Jeesuksen nimessä pyydämme anteeksi kaikkea väärää mitä olemme sanoneet/ajatelleet. Aamen

1 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Very good......