keskiviikko 13. elokuuta 2008

....jatkoa edelliseen


Mutta Abraham nousi vuoren laelle, rakensi alttarin, sitoi Iisakin ja kohotti veitsen. Silloin Herran enkeli yhtäkkiä kutsuu Aabrahamia:


1.Moos 22:12 - 18
12 Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".
13 Niin Aabraham nosti silmänsä ja huomasi takanansa oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Ja Aabraham meni, otti oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
14 Ja Aabraham pani sen paikan nimeksi "Herra näkee". Niinpä vielä tänä päivänä sanotaan: "Vuorella, missä Herra ilmestyy".
15 Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
16 ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."


Kuuliaisuus on vaikea asia varsinkin jos se koskee tai ei tiedä milloin Herra puhuttelee. Jumalahan puhuu tavalla ja toisella.


Pyydä Jumalaa antamaan sinulle viisautta, rohkeutta ja voimaa - kuulla ja totella.


Tässä asiassa on minulla ja varmaan myös monella muullakin jopa jo kauan uskossa olleellakin vaikeuksia.

Mutta muista, Herra on hyvä ja vie alkaneen työnsä meissä päätökseen. Ei Hän kutsumustaan kadu eikä itseään kieltää saata.

0 kommenttia: